Tájékoztató panasz benyújtásáról

Tisztelt Betegünk! Tisztelt Hozzátartozó!

Tájékoztatjuk, hogy Ön az egészségügyi ellátásával/hozzátartozója egészségügyi ellátásával kapcsolatban jogosult a PTE Klinikai Központnál panaszt tenni.  

A panasz benyújtása

Panaszát szóban előadhatja vagy írásban benyújthatja közvetlenül a betegellátó személyhez (orvos, ápoló), a betegellátó egység vezetőjéhez, vagy az ápolásszakmai igazgatóhelyetteshez.

Panaszát a PTE Klinikai Központ elnökének címezve is benyújthatja:

      • személyesen (PTE KK Harkányi Termál Rehabilitációs Kórház, 7815 Harkány, Zsigmondy sétány 1.),
      • postai úton (PTE KK Harkányi Termál Rehabilitációs Kórház, 7815 Harkány, Zsigmondy sétány 1.),
      • ügyfélkapus bejelentkezéssel az e-Papír (https://epapir.gov.hu/) szolgáltatáson keresztül a „Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ” címzett és „Panasz/közérdekű bejelentések (egészségügy)” témacsoport, valamint „PTE Klinikai Központ működésével kapcsolatos panaszok (betegpanaszok)” ügytípus kiválasztásával,
      • elektronikus úton a harkany.elnoki.hivatal@pte.hu email címre, a „Digitális Állampolgár” (DÁP) mobilalkalmazás digitális aláírás funkcióval aláírva (részletes leírás ITT)

    A panaszbejelentésnek minden esetben tartalmaznia kell:

        • a panaszbejelentő személy adatait (név, elérhetőség),
        • a beteg személyazonosító adatait (név, születési név, születési hely és idő, anyja neve vagy TAJ szám),
        • a panasz lényegének szöveges leírását,
        • a lényeges körülményeket (ellátási hely és idő),
        • a panaszos aláírását.

      Személyes panaszbejelentés esetén kérjük, személyazonosító okmányát (pl. személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) is hozza magával.

      Amennyiben a panaszt a beteg törvényes képviselőjeként vagy meghatalmazottjaként nyújtja be, kérjük, csatolja a szükséges dokumentumokat (meghatalmazás, gondnokság, gyámság alá helyezésről szóló döntés) is.

      Meghatalmazás minta panasz benyújtásához

      Felhívjuk figyelmét, hogy az email útján küldött, nem azonosított személy által tett panasz esetén a PTE Klinikai Központ az aláírt panaszbejelentés fenti módok valamelyikén történő ismételt benyújtását kéri. Ennek elmaradása esetén intézményünk a panasz kivizsgálásának eredményéről érdemi információt nem közölhet.

      Határidő

      A PTE Klinikai Központ a panasz beérkezésétől számított 30 munkanapon belül írásban értesíti a kivizsgálás eredményéről.

      Panaszbejelentéssel kapcsolatos további kérdés esetén az alábbi elérhetőségeken kérhet tájékoztatást:

      PTE Klinikai Központ Adatvédelmi és Betegjogi Osztály

      Postai cím: 7623 Pécs, Rákóczi út 2., G épület

      Email: kk.adatvedelem@pte.hu  

      Telefon: +36 30/ 893 1901

      Harkány, 2025. március 21.