Projekt azonosító: EFOP-2.2.18-17-2017-00038
Státusz: nyertes
Költségvetés: 180 532 546 Ft
Támogatási intenzitás: 100%
Megvalósítás időszaka: 2017.11.01-2018.10.31. (12 hónap)
Pályázat szakmai tartalma:
A magas színvonalú egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés joga egyik alapjog az Európai Unió és intézetei, illetve Európa polgárai szerint. Ennek megfelelően a betegek – mint az egészségügyi szolgáltatások igénybe vevői – jogosan várják el, hogy a szolgáltatók minden erőfeszítést megtegyenek biztonságukért.
Az egészségügyi szektor magas kockázatú terület mivel a nem kívánatos események – melyek inkább a kezelés, mint a megbetegedés következményei- halálhoz vezethetnek, komoly károkat, komplikációt és a beteg szenvedését okozhatják. Habár sok kórház és egészségügyi ellátó tett intézkedéseket a betegbiztonság elérésére, az egészségügyi szektor még mindig lemaradásban van más iparágak és szolgáltatások mögött.
A projekt átfogó stratégiai célja a betegellátás minőségének betegbiztonsági szempontú infrastrukturális fejlesztése. Az egészségügyi ellátás strukturális kihívásainak kezelése, az ellátórendszer prevenciós kapacitásának, eredményességének és hatékonyságának javítása és az ellátás időtartamának lerövidítése.
Projektünk 2 fő fejlesztési területre irányul:
- általános és speciális higiénés rendszerek fejlesztése
Fő célunk, hogy a kézhigiénét a beteg ellátás minőségi indikátoraként alkalmazzuk, hiszen ez a prevenció egyik legfontosabb eleme, az egyik legfontosabb eszköz a fertőzések átvitelének megakadályozásában. A megfelelő kézhigiéne elengedhetetlen; a megfelelő időben és módon elvégzett kézmosás életeket menthet.
- egységes betegazonosító rendszer bevezetése
A betegbiztonságot érintő „nemkívánatos események”, ellátási hibák jelentős része (közel 70%) kommunikációs hibákra vezethető vissza.
Projektünk által egy magas színvonalú betegazonosító rendszer kerülne bevezetésre a fenti probléma kerülne kiküszöbölésre. A rendszer képes a pontos információ átadásra a Páciens jelenlegi állapotával, legutóbbi állapotváltozásaival, folyamatban lévő terápiáival, legutóbbi vagy potenciálisan felmerülő változásaival kapcsolatban. Az egészségügyi ellátásban felmerülő kommunikációs eredetű ellátási hibák (19%) csaknem fele a nem megfelelő zárójelentések és egyéb, kórházhoz kötődő kommunikációs problémák miatt következett be.
A projekt célcsoportjai Magyarország kevésbé fejlett régióinak a lakossága különös tekintettel Dél-Dunántúl (Baranya megye, Somogy megye, Tolna megye) lakosságára és a fejlesztés által érintett egészségügyi intézmény dolgozói.